Wikia

Whispy Woods is een terugkerende boss in de Kirby serie.

Het is een grote appelboom en meestal de eerste baas die je in een Kirby-spel moet verslaan. Ook is hij de meest bevochten boss in de hele serie, zelfs meer dan King Dedede of Kracko.

UiterlijkEdit

Whispy Woods is een grote lichtbruine boom, met donkergroene bladeren, ogen en lange tak als neus en een mond.

In Kirby Super Star Ultra, Revenge of the King, heeft hij paarse bladeren, maar voor de rest hetzelfde. Die vorm  heeft hij weer in Kirby's Adventure Wii/ Kirby's Return to Dreamlands Extra Mode.

In Kirby's Epic Yarn is Whispy samen met de rest van Dream Land in wol veranderd door Yin-Yarn, en word bevochten in zijn woud. 

In Kirby and the Rainbow Paintbrush is Whispy Woods net als de hele game van klei-achtig materiaal gemaakt.

Zijn laatste alternatieve verschijning is in Kirby Planet Robobot, waar een mechanische versie van hem wordt bevochten in Patched Plains als Clanky Woods.
Clanky Woods

Clanky Woods

AanvallenEdit

Whispy Woods meest gebruikte aanval is om appels te laten vallen die (soms) naar Kirby toe stuiteren of rollen. Die kun je als Kirby vervolgens opzuigen en ze tegen hem keren als een Spit Star. Ook kan hij meestal kleine wolkjes spuwen. In sommige games dropt Whispy Woods normale vijanden, zoals Waddle Dees of Gordos. In Kirby's Dream Land 2 kan hij met zijn wortels aanvallen.,

Als hij is verslagen komt er altijd een traan uit een van zijn ogen.

In de animeEdit

Whispy Woods is een vriendelijk karakter in Kirby: Right Back at Ya! en de heerser over Whispy Woods Forest. Hij is een wijze oude appelboom. King Dedede wil echter van Whispy Woods Forest een grote golfbaan maken, en probeert steeds Whispy om te hakken.

In Super Smash Bros Edit

Whispy Woods verschijnt bij ieder Smash Bros-spel in de achtergrond van de Dream Land-stage of de Green Greens-stage. (Alleen in Brawl en Melee). Ook zijn er in Super Smash Bros Melee en in Super Smash Bros 3ds/ Wii U trofeeën.

In Super Smash Bros Brawl is er een sticker van Whispy zoals hij eruit ziet in Kirby Super Star.

Verschijningen in Kirby games Edit

Gallery Edit

Artwork Edit

Screenshots Edit

Sprites Edit

Around Wikia's network

Random Wiki