Wikia

Wheel
Wheel Ability

Soort

Transformatie

Outfit

Rode pet, achterwaarts.

Element(en)

Geen (Met scroll: Vuur, Ijs)

Onder water

Nee

Wheel is een Copy ability van Kirby.

Na activatie verandert Kirby in een Wiel, wat razendsnel vooruit schiet. Het is snel genoeg om door vijanden te vliegen, en om over water te rijden.

In de spellenEdit

Nadat Kirby de Wheel ability activeert, verandert hij in een wiel dat automatisch vooruit schiet. De speler kan het op elk moment van richting veranderen (die kost een paar seconden tijd) en, in sommige spellen, springen over obstakels. De ability kan op elk moment geannuleerd worden met dezelfde knop om hem te activeren. In Kirby Mouse Attack kan Kirby als wiel over vuur of ijs rijden en zo tijdelijk een Vuur Wiel of Ijs Wiel worden. Hiervoor is de Wheel scroll nodig.

In de animeEdit

In de anime wordt de ability slechts 2 keer gebruikt, telkens in een race. De snelheid van Wheel Kirby is hier vele malen groter (snel genoeg om een volledige lap te doen terwijl de anderen slechts enkele meters vooruit gaan). In het transformatiefilmpje houd Kirby een Finish vlag vast, waarna hij bijna omver wordt gereden door het wiel. Daarna combineert hij met ditzelfde wiel, wat hem zijn pet geeft. Om te transformeren combineert hij zichzelf met de pet om een wiel te vormen.

AfbeeldingenEdit

IconenEdit

AndereEdit

Around Wikia's network

Random Wiki