Wikia

King Dedede

Geslacht

Man

Soort

Pinguïn

Speciale Kracht

Hammer

Eerste Spel

Kirby's Dreamland

Laatste Spel

Kirby: Planet Robobot

King Dedede is een van de hoofdpersonages in de kirby serie. Hij is een pinguïn met rode kleding en een hamer. Hij kan vijanden opzuigen, maar niet doorslikken. In de TV-serie Kirby Right Back At Ya is Escargoon zijn hulpje die hem door dik en dun steunt. En hij speelt in verschillende Kirby spellen de eindbaas. Hij is ook speelbaar in sommige spellen.

Rollen/personaliteit Edit

In de meeste Kirby-games speelt King Dedede als een antagonist. Hij is vaak een baas waar Kirby tegen moet vechten en het wordt vaak beschreven dat hij een hekel heeft aan Kirby. Maar de relatie tussen de twee is wel verwarrend, haast nog meer dan tussen Kirby en Meta Knight. Hij wordt beschreven als de aartsvijand van Kirby, maar alleen in Kirby's Dreamland en Kirby Superstar (of Superstar Ultra canon is voor een derde keer is onbekend) steelt hij al het eten in Dream Land voor zichzelf. Maar naast die daden doet hij eigenlijk niks. In Kirby's Adventure (NES) heeft hij de Star Rod gebroken, maar alleen om te voorkomen dat Nightmare zou ontsnappen. In Kirby 64, Kirby's Dreamland 3, Kirby's Epic Yarn én in Kirby Triple Deluxe wordt hij door een kwaadaardiger iemand bezeten en vecht hij tegen zijn wil tegen Kirby. In Kirby: Mouse Attack start Kirby zelfs het gevecht tussen de twee terwijl Dedede niets heeft gedaan. Hij is wel heel heethoofdig en competitief.

Around Wikia's network

Random Wiki